Tårar som bränner

Klumpen i halsen gör ont. Tårarna rinner. Milde så jag lider när jag läser om denna mamma till tre små pojkar. Hur de gråter, klänger sig fast vid henne. Det finns ingen återvändo hon är på väg att dö ifrån dem i cancer. I natt somnade hon in. Må hennes anhöriga till slut finna någon tröst och ro! 

Min egen tillvaro är enkel. Jag har haft en härlig helg med massor av tid för nära och kära. Naturen är så vacker att det känns skamligt att inte vara ute hela tiden. Solen brände mig igår så jag är röd! Återigen en påminnelse att vara aktsam. Varit på två mässor idag. Jobb i morse i min egen kyrka. Söndagsskola med ett härligt gäng ungar. Så en egen mysig stund i Baltak. Åkte dit med min jobbarkompis Irja. Vilken fin tjej. Så kunnig och viljestark. Hon ser ut som en pralin! 

Vackert i Baltak. 
Trädet har exploderat i blomprakt! 
Tokmycket blommor. 
Åsså jag... 
Å katten! Fia brukar säga, Sara den rara som Gud ska bevara så inte råttorna tar 'na. 

Lev livet så att det ter sig som självklart. Tveka aldrig på den roll du har här i världen. Just du är ämnad för stordåd. Tiden tickar på, varje ögonblick är givet. Bara att ta för oss och dela med oss av det vi blivit givna. Ge kärlek i gengäld! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt