Mot instinkten

Härlig måndag! Öppet hus ihop med min fina vän Lisa. Det är en förmån att få arbeta med sin kompis! Sen var det dags för Barntimmarnas utflykt. Promenad till busstationen och hopp ombord på 303 för en tur till Ekedalen. Lagom äventyr om man är mellan 3-5 år. Medhavd matsäck i små ryggsäckar. Riktigt mysigt. Så tillbaka till stan igen. Där väntade föräldrarna. Spännande att få berätta om sitt lilla bussäventyr som gick perfekt. 
Klart att lite ny fasadfärg skulle vara på sin plats. Annars är det inget att klaga på. Fantastiskt bra arbetsplats. Blev målet för utflykten. 
Det kunde slutat med förskräckelse! Hade funderingar på att köra detta stuk på berget idag. I springspåret!!! Men nej, flätor av det egna håret fick duga. Hjärtat på kinden behöll jag dock... Ärligt, det är en utmaning för min del att inte bara knö mig fram och springa för livet när startsignalen går. Jag har det så inbyggt. Samtidigt som jag verkligen vill att ALLA ska kunna springa och komma i mål. Jag samlade upp några eftersläntrare och med mycket pepp så kom vi äntligen i mål. Väldigt bra kämpande barn. Roligt att så många valde att ställa upp i loppet. Superbra arrangemang detta. Kul med samarbetet och det välgörande ändamålet. 

Nu bäddar jag ner mig ihop med mina ungar. Genomfrusen är jag trots värmande dusch. Vaknade i morse med lite rasp i halsen och rinnande näsa. Känner av det nu... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt