Express termin

När vi drog igång terminen i slutet av januari kändes det som om vi hade gott om tid. En låååång termin låg framför oss. Nu har jag två vårterminers erfarenhet och kan se ett mönster. Shiiiit, det bara svischar till så är det maj! Varit en fantastisk termin på många sätt. Skönt att ha fått lite rutin. Nu har jag egna erfarenheter att gå på. Bildar mig en egen "bank"  att hämta ur. Idag har vi haft  vårfest. Älskar dessa stora, bullriga tillställningarna. Att servera, mingla och finnas till hands. Åh, det fyller mig glädje och pumpar mig på kraft. Klart det är lite slitigt men ladda om och ta nya tag. Det är så mycket vunnet. Massor av familjer som kommer samman. Underbara ungar i kören. Glada fiskare i kyrkdammen. Alltihop med ett litet lätt kaos smygande runt hörnet. Älskar't! 

Nu sover mina barn, Niklas är upptagen med något och jag hittade en tidning fortfarande inplastad som jag ska ägna mig åt. Bara slappa en stund och njuta av en lyckad tillställning! 


I full mundering är regn ljuvligt! 

Även i naturen kan det ljuvliga tangeras av kaos! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt