Blandad kompott

Kan inte annat än att jubla över tillvaron just nu. Arbetstempot är lagom och just nu har jag semester. Lever lugnt och stilla. Hänger med glada folk och njuter av en fantastisk tid på året. 
Med Lc i onsdags var vi hos en man som har ett duvslag. Aldrig kunde jag tro att dessa fåglar skulle fånga mitt intresse så. 

Min egen flock är samlad och spridd igen. Hämtat hem Anton. Niklas är på tur till Oslo och Alicia sover över hos farmor. 

Igår hade vi härligt besök. Från lunch till tidig kväll. 
Fint par! Om bara ett par dagar säger vi hej då. Och på återseende hoppas jag. Då reser de hem till Schweiz igen. Modigt och klokt att investera i familjen som de gjort. Fem månader ihop i annat land. 

Idag blir det städ och fix. Jag skulle kunna ägna all min lediga tid till att försöka bringa ordning i vårt kaos. Eller så nöjer jag mig med att kaos inte är mer än osorterade strumpor, smulor, leksaker och en massa post. Och det är ju inget att hetsa upp mig för... 
Ja detta är stökigt, inget snack om det! Klart det borde fixas... Men det är ju sol ute... Vi får väl se vad som händer! 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt