Ideal

Tycker det är kul att fundera över våra olika ideal. Kroppsideal som ser så olika ut i världen och skiftar över tid. Fortfarande finns de tjejer som opererar om sig för att bli lika Barbiedockor. Klart jag blir inspirerad av olika modebilder och kändisar men inte till någon egen förändring. Jag har inte " levt på mitt utseende" direkt... Så hör jag nu berättas om dessa människor som önskar att vi alla skulle dela plastponies ideal. De idealiserar My litle pony... VA? Ja ja.... Jag är gammal nu och ska väl bli undrande över den unga generationens ideal. Mina egna barn leker just nu med dessa figurer. Jag har köpt och godkänt så det är inte läge att opponera mig. Dessutom gillar jag monstergrejen. Roligt att lyssna på deras lek när dockorna heter Frankie, Venus och Abby.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt