Ensam skönhet

Jag är vacker i mitt sammanhang. Med Niklas och barnen. Jag är trygg och skrattar mycket. Tas jag ur min box, ensam, olycklig, rädd, utan kläder och lull-lull? Skrämmande tanke. Jag ser mig som fin när jag speglar mig i deras glada kärleksfulla ansikten. Skulle min familj leva i skräck misstänker jag att skönhet inte längre skulle prioriteras. 

Har ägnat em åt att tillsammans med Lisa Öhgren stödja rädda, ensamma människor. Sett till att de fått ett par ombyten. Att barnen har något att sysselsätta sig med. Älskade Lisa, hon har erfarenhet och vet hur allt detta ska gå till. Jag är bara känslostyrd. Blir ledsen och förvirrad över all byråkrati.

Har också hunnit bli avtackad från min tjänst i kommunen. Fick, blommor, present och tårta. Sades fina ord om mig och vid min Gud hoppas jag att de vara sanna. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt