Älskade "storasyster"

Idag har vi firat Alicia. Hon fyller nio år. Vårt första gemensamma barn. Efterlängtad till max. Planerad och tajmad. Misstänker att det blev hennes personlighet. Det är sån hon är. Gillar att ha koll, blir orolig då det finns frågetecken. Tappar fattningen vid överraskningar och uppskattar inte alltför mycket spontanitet. Lustigt, så olik mig men ändå så lik. 

Dagarna går och jag har snart jobbat två och en halv vecka efter semestern. Har fantastiskt roligt på jobbet. Varierat och ingen dag är den andra lik. Att jag fick jobb i kyrkan var som en del skulle säga Inshallah. Så ser jag det. Som den egocentrerade person jag är. Sen så klart ska det till ett cv och någon som behövde anställa men det var gudsförsynt! 







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt