I hälsans tecken

Vi röjer hemma. Det är inte utan att det river upp mina känslor. Jag blir sentimental och lipig. 19 år som mamma. Så mycket känslor som finns undantryckta. Jag är ibland sjukligt känslig och då har jag lärt mig att fokusera på nått annat till dess att känslostormen lagt sig en aning. Det funkar bara ibland och dessa stormar har samlats i mitt medvetande. Nu blåser flera av dem upp igen. Gör mig skakig. Helt otroligt att endast för ett par dagar sen var jag lugn och glad.

Det är bra för mig att göra mig av med vikt. Både fysisk och psykisk vikt. Därav röjandes. Både i hem, själ och fett. Var på gymmet igår. Lär kännas idag och det är på sin plats. Vet inte omfattningen av träningsvärken än för jag skriver detta liggandes i min säng... Blir inte fullt varse förrän i morgon. Nu är det dags för familjen att kliva upp. Vi har att se fram emot frukost då vi får prova Noras blandning. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt