Värna om

Att hålla vissa människor och saker närmare själ och hjärta än andra och annat är naturligt. Klart vissa föredras. Ändrar inte värdet på någon eller något. Sagt det många gånger förut men upprepar det ändå. Att värna om min familj och mina vänner är min livsuppgift. Att vårda relationer, uppmuntra samtal och att finnas till hands. Ja det är min innersta önskan. Märker ju att min yrkesroll handlar om detsamma. Jag är en omsörjare. Låtsasord, jag vet. Idag pratade Fia och jag om våra framtidsplaner. Plugga! Så roligt. Tänk om vi får chansen att gå i skolan ihop! Nu är det dock hög tid för pågående studier. Har ett nytt testament att läsa in mig på. Kan tacka Lisa för exemplaret jag håller i!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt