28/1

Måndag! Uppställning! Känns som det ofta är måndag... Jag tänker på varje måndag på ungefär samma vis som när hösten kommer. En slags nystart. Nya chanser liksom. På't igen! Så betyder ju måndag också jobb på Lindängen med barngrupperna och min fina arbetskamrat Kerstin. Jag stretar på med planering och lite tidsbrist men det har jag nu förstått ingår i en kyrkoarbetares vardag. Verkar vara så för alla jag pratar med. Trodde nog det mest var jag som var orutinerad men det visar sig att ju mer tid du får desto mer extra uppgifter hamnar också på ditt bord. Betyder att andra litar på att jag ska göra min uppgift och det blir jag stärkt av. Gillar att få ansvar. I lagom mängd såklart. Jag är fortfarande väldigt ny ibland... Mindre än fem månader kvar till midsommar. Typ lika länge till har jag möjligheten att få jobba i Sv. Kyrkan och det är inte fy skam! Bilden från förra året.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt