Septaugesima

Sju söndagar före påsk. Fatta, snart är det vår. Idag har jag dokumenterat högmässan i Tidaholms kyrka. Skolarbete som jag vetat om länge, trots det var jag rätt seg. Blev ju lite sent igår men lika tidigt som vanligt upp i morse. Nora gjorde mig sällskap. Hon är så skön. Döljer inte vad hon anser om saker och ting. Blänger på folk om hon inte håller med. Kyrkan var rolig idag sa hon när vi kom hem. Hon tänder ljus, tar nattvard och sjunger med i de psalmer hon kan. Lilla hjärtat! Helgen är nu slut. Ny vecka, får upp pulsen bara jag tänker på allt som ska fixas. En sak i taget eller allt på en gång? Ja vi får väl se!

Jag försöker ju ta ett morgonpass på gymet på måndagar, hoppas komma iväg. Min hals känns av på ett inte så bra vis.

Tänker på igår, roligt att se kollegor på fest! Brukar hålla mig på avstånd från sånt annars. Så glad att vi kunde gå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt