Resande och dans!

Att jobba i Svenska kyrkan Tidaholm har idag inneburit den första av två Stilla dagar. Personalvård/utbildning, som återkommer varje år. Helt suveränt! Fira gudstjänst kl 8, frukost ihop, föreställning om resandefolk som totalt grep tag i mig och fick mig att skämmas lite. Jag vet så lite om dessa människor och deras fruktansvärt orättvisa behandling. Tvångsteriliseringar, skottpengar och andra hemskheter har varit vardag för dem. Till ganska nyligen. Nu lever många resande bofasta. Väldigt fin föreställning. Vidare på lunch till 4:an huset. Flirtleken!!! Så till Dansverkstan, där vi satte en hel showdans. Grease lightning!!! Så roligt. Två intensiva timmar dans.

Så snabbt hämta barnen som jag inte sett på nästan 1.5 dygn. Jag har jobbat rejält många timmar. Hem, duscha, bilen till Ekedalen för planeringsmöte. Hemma igen strax efter halv åtta. Sovande barn. Ja ja, vi har fredagsmys ihop i morgon. Tänk positivt! Jag älskar intensiteten samtidigt som jag lätt blir splittrad. Men ärligt, jag har kul. Mammarollen är ganska inövad, inte för att den är på låtsas, jag menar att jag är hyfsat trygg som mamma, litar helt på att fadern är kapabel så ingen större skada skedd.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt