Onsdagstvivel

Ägnar mig ibland åt tvivel. Oftast inte alls. Kan nog framstå som hyfsat säker. Är också det. MEN ibland tvivlar jag. På oss som ras. Människan! Jag hävdar att jag tror på människans önskan om att göra gott och vår enorma omtanke för vår nästa. MEN ibland tvivlar jag. På mig, som medmänniska. Jag pratar pratet men går jag gången? Perspektiv, lojalitet, värderingar och upplevelser. Tror dessa fyra styr mitt handlande. Då och då tar reptilhjärnan över och jag går på instinkt. Kan sluta hur som helst vid de tillfällena.

Idag har jag assisterat kyrkan på fm och kommunen på em. Det var jobbmässigt. Övrig tid har jag stått min familj till förfogande. Eller inte riktigt... Har ju sjungit i gospelkören också. Det är riktigt roligt. Jag är ingen stjärna men tror mig ändå ha en plats i denna brokiga skara. Vi övar inför fest på Ekeberg på lördag. Herr och fru Öhgren firar tioårig bröllopsdag. Fint! Jag har letat fram finklänning, klackskor och bling blinget.

På tal om bling så visade ju naturen upp sig otroligt tjusigt idag. Tog en bild från bilen på väg mellan mina jobb.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt