Fest!!!

Hela dagen har ägnats åt firandet av Niklas. Så roligt det har varit. Kl är efter tre men festen pågår fortfarande. Jag däremot har dragit mig tillbaka. Finns viss risk att grannarna börjar undra vad det är som låter. Sitter fyra män i soffan nere och sjunger med i musiken som spelas högt, riktigt högt. Jag är så glad för hur denna dag blev eller faktiskt är. Presenter är kul men jag tror verkligen Niklas hade varit precis lika glad att bara så många av hans vänner kom. Hans vänner... lika mycket mina. Känt de flesta länge och måste säga att de är fina och omtänksamma. Gett Niklas presenter som han uppskattar och som blir fina minnen. Lite roligt, en ny bekantskap, ny flickvän presenterades. Denna unga tjej kommer ut till mig i köket där jag röjer lite. Säger-Kan jag hjälpa till med något? Jag hörde vad du sa förut och som feminist känner jag att jag måste fråga! Jag stirrar lite frågande... -Va? Det visar sig att hon inte fattat mitt skämt om att det är min livsuppgift att serva min man. Hur skulle han blivit denna stjärna om inte JAG funnits där och backat upp??? -Åhh snälla du, var inte bekymrad. Jag är feminist. Dessutom är jag övertygad om att männen tillhör det svaga könet så han hade aldrig klarat sig utan mig!!! Jag gick skrattande därifrån. Ja det är verkligen inte lätt att vara ny i en invand jargong. Hoppas verkligen hon fattade att jag bara raljerade...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt