Sommaren kom

Iaf på besök. Vi njöt. Underbart att vara ute, jag vet att det inte är klimatsmart men vi åt jordgubbar och mjölk sittandes på trädäcket. Gräset blev klippt till slut. Nu var det låååångt. Säger det igen: underbara tid. Har så länge jag kan minnas älskat denna tid. Som liten längtade jag efter födelsedagen och vad som kändes som ett evighetslångt sommarlov. Nu är denna tid lite stressig. Många fyller år och aktiviteter ska avslutas. Ibland tänker jag att det vore smart att ta min semester nu. När jag kom hem från jobbet i morse var jag lite seg. Gjort många timmar och var verkligen i behov av att sova. Så svårt, jag gav upp och tog bilen upp till berget. Sprang 2,5:an ja inte hela men nästan. Går bara ett par hundra meter. Så roligt att göra framsteg. På eftermiddagen gjorde Nora framsteg. Anton coachade henne. Hon skulle på sin första fotbollsträning. Hon är lik mig och vill kunna allt från start. Öva? Trams! Ja du ungen min, bara att bita i det sura äpplet. Anton och kompisar vill ha lift till Havssjön. Bara att starta upp Toyotan igen. Dessa grabbar, snart myndiga allihop. Känt dem sen de var 6. Roligt att de håller ihop. Det var 18 års fest i helgen för en av dem. Passade på att berätta om min sån fest, Bogrens i Skövde. Med Malin och Colt'en. Hur gör man en akut accent??? Strunt samma. Jag minns vad jag hade på mig den kvällen men jag kan inte för mitt liv säga vad jag åt till lunch igår... Ja det är sån jag blivit. Måste väl börja fota maten också för att minnas.
Förevigade att våra plattor levererades idag samt att jag städat garage, sågat trädgrenar och Noras debut på plan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt