Helle

Såg sköna Helle Klein på nymo i morse. Gillar'na starkt. Så intresserad av sin samtid och kulturkunnig. Sånt impar stort på mig. Människor som kan tolka omvärlden och sätta händelser i perspektiv. Jag önskar ha koll men spelar i farmarligan i jämförelse. Faktiskt befängt att ens önska den förståelsen. Bara riktigt skärpta och pålästa lyckas. Det var iaf ett trevligt samtal att lyssna till på morgonkvisten. Min egen hjärna är murken. Jobbat i helgen och numera påverkar det mig så pass att jag är seg och lättretlig. Jobbet i sig är detsamma, lika bra som innan. Det är jag som verkar ha lägre tolerans för de ganska långa arbetspassen. Samtidigt som det ger mig lediga dagar mitt i veckan. Vilket jag sannerligen uppskattar. Kluvet, precis som mycket annat. Jag kämpar med min träning. Inget kommer gratis och jag har varit lat så länge att start banan är extraordinärt lång denna gången. Bara att streta på. Glad för stödet och peppningen från nära. Jag grunnar dessutom på en fråga vi fick vid rundvisningen på Hjo folkhögskola. Om vår egen plats i församlingen. Jag har en önskan. Vet inte om det finns utrymme i församlingslivet för den önskan. Återigen kluven. Hur når jag svar? Jag brukar gå på instinkt. "Vet" liksom vad jag vill. Tar beslut och är nöjd så men nu är det lite svårare. Känns som detta är ett vuxet beslut som ska bestämma min framtid för långtid framöver. Är jag redo? Vacker skolmiljö i så fall. Läser Gardell och förenar våra styrkor i samma syfte.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt