Flyttstäd nästa...

Jag kommer inte få rent här hemma. Spelar ingen roll vad jag än försöker.jag har vetat det flera dagar. Enda möjligheten är att anlita någon som tar sig an dödsbon... Jag har hög tolerans för stök. Det är ingen nyhet att jag lätt kan ignorera en överfull diskbänk och i lugn och ro sätta mig och läsa en tidning vid köksbordet. Jag städar för att det finns ett skriande behov inte för att jag dyrkar ordning. Dock är min gräns passerad! Det säger en del om statusen här hemma. Vi hade inte blivit uttagna till skandaltv men en reprimand från ording&reda-polisen är nog att vänta. Att det blivit så här beror på många olika faktorer, lathet, plattläggning, övertid och prio barnen. Typ livet. Jag gnäller inte, jag bara konstaterar att det fortfarande är så svårt för mig att välja "det rätta". Antar att lustprincipen är rådande. Här samlas livet på köksbordet...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt