Ett dygn

Ibland känns 24 timmar som en evighet. Jag har vant mig vid att det är ett helgarbetspass. När jag kommer hem igen undrar jag om tiden stått stilla medans jag varit borta... Idag kom jag hem till Niklas och Noel. Alla andra var borta. Tjejerna är på husvagnssemester. Anton förbereder för kompisens 18 års fest. Allt var så lugnt. Udda känsla. Vi gav oss ut på picknick. Funderat en del på hur dynamiken ändras när vi faktiskt var fler föräldrar än barn. Ja det är inte så mycket mening att fundera på, i morgon är ordningen återställd. Nu råder dock en slapp stämning. Noel sover, Niklas tecknar och jag messar med partyfixaren. Förresten så är jag otroligt glad att ha blivit antagen till Svenska kyrkans grundkurs på Hjo folkhögskola. Börjar i augusti. Kommer bli ett väldigt intensivt år med både skola och jobb för min del. Säker att det kommer ge mig massor och få mig att verkligen välja och sålla bland mina måsten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt