Vardagliga utmaningar

Florerar diverse utmaningar i diverse sociala medier. Jag är av naturen både lat och tävlingsinriktad. Udda kombo! Hakar gärna på saker men tröttnar fort som attans. Har aldrig gjort något ihärdigt. Blinkar som en besatt just nu... Allt är suddigt... Inser att jag gav mig iväg till gymmet utan linser. Träna gick bra men läsa texten på mobilen blev värre! Shiiiit vad jag är nöjd med att träna tidigt på dagen. Bara kliva upp, krångla mig i sport-bh, dricka ett glas mjölk och dra. Idag var jag helt ensam. Så lyxigt. Börjar märka lite resultat. Sprang 20 minuter i snabbare takt än någonsin förr. Sen ca 15 min bålträning och så lite uppvärmning först och nedvarvning sist, blev ca 45 minuter. Hemma igen, nyduschad och sveper nu samtidigt min smoothie. Ärligt, va faan har jag väntat på? Jag vet ju att träna är ett måste för min sjuka kropp. Gått här och tjockat till mig, orkeslös och otränad. Skäms på mig! Knaprat medicin och letat enkla utvägar. När ska jag lära mig? Jag pratar pratet men promenerar inte promenaden! Äsch, det lät konstigt på svenska. På engelska dock är det ett kanonuttryck! Nåväl det är söndag och mina synder är mig förlåtna och jag gör bot och bättring. Fokus på det! Några skrattar åt min iver andra hejar på. Så är livet! 
Osminkad vardag! 
Knepigt men tack vare denna är jag nu fri från golfarmbågen! Vilken åkomma att få! Det måste vara en välfärdsdiagnos om något?! 
Min kära vän Fia brukar säga: 
-köksbänken, den måste vara tom och avtorkad! Jo, men jag jobbar på det... 
Ett par av mina avkommor! 

Kommentarer

  1. Härligt jobbat Anki! denna gång har du viljan...på riktigt!!!! Häng i nu...ge dig inte...slåss lite för tiden på morgonkvisten. Då lider ingen!!!! Tycker du är fantastisk och Crossfit, ja, den är grym....!!!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt