Inbillning...

Vi pratade om löss på jobbet idag. Måste erkänna att nu tycker jag det klias både här och där! 

Åh milde, tränade efter jobbet nu i kväll. Jättetrevligt och supersocialt. Men trångt! Näe, det passar mig bättre på morgonen. Jag blir lite blyg när 100 kilo muskler kommer och sätter sig i maskinen bredvid. Eller när en av handläggarna på mitt förra jobb kan obehindrat spring och prata samtidigt. Jag fick hålla promenadtakt bara för att klara konverserationen. Det sägs att man ska klara träna hårdare på em. Det är ju logiskt, då har man ju hunnit samla på sig kalorier att förbränna under dagen. Men det har också gått flera av mina vakna timmar. Jag kände mig trött och tung. Nya tag i morgonbitti hoppas jag. Om nu mina barn sover lugnt och tryggt. Det blir lite halvtaskig stämning här hemma om alla ska behöva vakna strax efter fem... 

Har superkul jobb i morgon. Tyvärr har jag inte riktigt pluggat på mina repliker. Sånt brukar ordna sig. Vi ska åka ut till en förskola och till dagbarnvårdarna med en en föreställning. Jag älskar ju att skådespela. Barnen får vara med och tillsammans skapar vi olika berättelser. 

Vi jobbar med en annan grej som jag brinner för. Till sommaren ordnar Svenska kyrkan Tidaholm ett familjeläger. Tio familjer kan åka med och det är för dem som vill/behöver möjligheten att vara tillsammans som familj och samtidigt träffa andra familjer att umgås med. Ska bli kanonroligt, hoppas min familj kan följa med så blir det ändå mysigare. De som känner att detta vore kul är välkomna att ringa och få mer info. 

Det är inte ofarligt att lyfta vikter... Bröt min tumnagel och det är inte den första. Ha ha ha, ja ärligt, det gjorde ont! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt