Att förhålla sig till

Träffar ganska många människor varje dag. Det är jag glad för. Jag är en relationsinriktad  person. Gillar att fråga hur andra mår. Att lyssna till livsberättelser eller förmiddagsberättelser för den delen. Är man fyra år kan det vara nog så viktigt att berätta om dagens lunch som för en "mittilivetare"  talar om sömnproblem... Eller nått annat av vikt... Där har jag tur eftersom det finns gott om utrymme i mitt jobb för den typen av samtal.  Så delar jag gärna med mig av min egen vardag. Det kan vara tröstande att höra om andras tillkortakommanden ibland och jag har gott om sådana att strö omkring mig. 

Ikväll hade vi ett litet planeringsmöte hemma hos mig. Så vansinnigt enkelt det är att sammarbeta med strukturerade människor! Jag är kaos i nästan allt. Jag kan jobba under superstress och är väldigt spontan. MEN när jag har möjlighet att välja då är det skönt med lugn och ordning. Bra val av partner i detta fall. Hon ÄR struktur!!! :-) 

Jag är så sjukt orolig för en familj i vår närhet. De får utstå nästan outhärdlig stress, oro och ångest just nu. Ber innerligt att allt ska gå vägen så de kan få rå om varandra i sitt eget hem. Det är mycket som sker utan att vi kan styra över det. Att slungas fram och tillbaka i känslokaos är sönderslitande. Jag kan bara stå vid sidan om och vänta. Be en stilla bön om tröst och hopp. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt