Som vanligt

Ärligt, jag har varit kusligt slapp med fastetanken i år. Brukar ju försöka tänka på min konsumtion på ett eller annat vis. Men i år verkar jag nästan trotsigt göra det mesta i överflöd... Knepigt. Det är ju inte så att det är ett medvetet val. Jag jobbar mer än vanligt, jag tränar mer än vanligt, jag... Näe faktiskt så shoppar jag nog lite mindre. Kan bero på att jag är mindre på stan och mer på gymmet... 

När jag tänker efter är nog livet som det brukar. Jag är en sån som gärna gör saker med full kraft. För att sen plana ut och hitta en lagom nivå. Ibland så blir det inte ens lagom utan kanske så att mitt intresse svalnar helt och jag glömmer att jag någonsin visat något engagemang alls. 

Idag har vi gjort ett städförsök. Ja mest Niklas, han är så nitisk ibland. Drar ut soffan för att dammsuga bakom och under källar trappen... När det kommer till städning är min lagomnivå under de flesta andras. Jag är stökig av mig. På många sätt och vis...

Jo jo! Jag säger ju det, stökig! 
Älskade unge, han lackar ur när jag ska hålla på och ta kort... Om jag vore lite mer hänsynsfull hade jag brytt mig och slutat... Men...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt