"Nytt grepp"

Milde, vi är ur fas. På riktigt. Sjuka barn i snart två veckor har gjort livet lite rörigt. Jag kunde tagit dem till doktorn och sett till att få intyg så jag kunde haft vab hela tiden. Men nej, så gjorde jag inte. Har varit hemma några dagar men sen är jag på jobbet igen.  Jag trixar och mixtrar med barnvakter och Niklas ombokar sina kunder. Barnen transporteras mellan adresser för att vi ska kunna jobba. Ärligt undrar jag varför? Jag är definitivt inte oumbärlig på jobbet. Skulle det inte finnas vikarie så ställs barngruppen in. Ändå krånglar jag så här med mina små. Ja det är något att fundera över... 
Nu verkar familjen behöva varandra så vi ska försöka bara vara nära. Vi vårdar varandra så gott det går. Niklas är skruttig och Nora likaså. Noel verkar piggare. Alicia och jag snorar men är annars odrabbade. "Alla" verkar ha en släng av något när man hör runt... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt