Dygnets timmar

Jag är ingen kvällsmänniska. Kan lätt gå till sängs samtidigt som barnen vid 20. Så ligger jag och läser till 22 sen sover jag. Utan bekymmer. För min del är det väl investerad tid. Mina små vaknar tidigt och jag behöver åtta timmars sömn. Blir fortfarande väckt flera gånger per natt av minstingen som absolut föredrar att sova mellan/på sina föräldrar. I min ålder är jag ju närmare tonår än pensionär (med en marginal på fyra år) så jag borde vilja vara vaken länge på kvällen och ha långa sovmornar men nej. Jag pallar inte det. Är jag vaken till midnatt vid festligare tillfällen är det stort! 

Idag vaknade jag av vår katt som verkligen ville gå ut... När jag kom ner i köket doftade gott. Köpte en ny basilika igår. Då drömde jag mig bort till en ö i Medelhavet... 
Tog inte mer än en halvtimme så var vardagsrummet inte längre "mitt". Barnen vaknade och tjofs är det tv och myshörna i soffan som gäller. Fast jag har tänkt att komma något kapitel längre i den här denna morgon. 
Så ska jag göra ett försök att få till någon form av morgonträning. Yoga med ungarna känns rimligt. Innan vi åker till Fia  och barnen. Längtar! Ärligt, när jag stunnar mig lite och inte bara piskar mig för mina misslyckanden, är jag så glad över min tillvaro!!! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt