Dalgång

Tillfällig svacka! Jag har ett skov eller hur man nu säger. Sjukdomsbilden har tillfälligt förvärrats. Det går upp och ner. Just nu i värsta utförsbacken! Håller inte ihop. Vädret, tävlingsinstinkten på Boda borg och allmänt taskigt leverne resulterar i en skruttig jag. Men som sagt, tillfälligt! Jag vet av erfarenhet att det vänder. Det intalar jag mig skälv även denna gång. Längesedan dock jag var så här dålig och det skrämmer mig lite. Jag har börjat träna, det kan ha lite dålig inverkan i början. Bara att hänga i. Medicinera, sköta mig, och göra som arbetsterapeuten säger. Japp... Men det är nu i min svaga stund som jag kan känna mig glad att det inte är värre! Ärligt, faktiskt... 
På Lc ikväll berättade jag om min dag, det kan nog verka mysko mitt jobb. Många arbetstimmar/vecka. Lite tid med min familj. Svårt att begränsa och prioritera. Men det är som jag ser det en källa till glädje. Att ge min tid och mitt fokus till detta är ingen uppoffring. Jag är inget offer, ingen martyr. Jag sätter stopp om jag känner mig dränkt i jobb. Jag borde tänka mig för hur jag uttrycker mig. Det är många som har det som jag, som ser sitt jobb öka ju mer man gör. Klart det kan kännas ändlöst och bränna ut. Samtidigt som det är väldigt belönande i sig. Lurigt!!! 

Jag har blivit äldre. På allvar, jag ser det i spegeln. Rynkor runt ögonen som inte fanns för ett år sedan. Nån sa att det är just vad som händer när man fyllt 40. Här är bildbevis! Fast man kan knappt se det. Filter! Bra skit!!! 
Besökte detta företag med Lc. 
Fann den här! Jag hade gärna köpt den men tror inte den var till salu. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt