Vatten i alla former

Vilken kraft! Tänk när det blir en vattenläcka... I åratal kan nån packning droppat och hux flux blev det skador för massor av hundra tusen. Men nu är det inte det som hänt oss. Utan blöta fötter! Trots att vi köpt stövlar och kängor i diverse humhum-tec så är mina barns fötter inte alls så torra som försäljare har lovat! Jag sprejar dem (inte ungarna) men det verkar hjälpa föga. Nå väl, nya skor är idag inköpta och sprejade med inpregneringsmedel. Blir lite undrande dock när jag kan läsa waterproof på dem och ändå får veta att jag måste spreja dem. Vadå vattentäta? Inifrån och ut eller vad? Nu kan detta tyckas vara ett banalt problem men jag hävdar motsatsen. Våta fötter fryser massor. Såg Good morning Vietnam på tv nyss. Soldaterna blev uppmuntrade att hålla sig torra om fötterna och så att undvika att bli träffade så klart. Bra överlevnadsstrategi! 

Vi bor i ett äldre trähus. Låt mig säga att det viner om öronen inomhus. Självdrag japp! Fått lägga alla de tre små barnen i samma rum med mängder av täcken över dem. Anton har stängt in sig i sitt rum med ett extra element! Nu sover de alla sött. Visst fryser vi men vi är iaf torra om fötterna. 
Snabbt in under täcket igen! Tror jag får kolla om vi inte borde höja temperaturen på pannan liten aning. Vi är inte de som fixar att spara in på värmen. Brrr... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt