Helg utan jobb

Oj, känns som alldeles nyss då jag i fredagskväll åkte från Ekedalen. Då hade jag en ledig helg framför mig. Nu är den strax bakom. Gången... Ja ibland försvinner tiden utan att något av det jag planerat blivit av. Fast vad gör väl det. Jag har varit på gymmet både lördag och idag. Vilket gör mig riktigt glad. Känner redan att jag börjar komma in i träningen. Alltså, pulshöjningen, rödflammigheten och svettavtrycken jag lämnar på viktmaskinerna. Samt känslan efteråt! Sitter en liten stund i bastun och nyduschad traskar ut med ett gladare humör. 
Packade in familjen samt ett extrabarn i bilen och for upp till Slottet. Mötte upp med fam Boger. Eldning, grill och pulka! Många fler härliga personer kom och plötsligt var det fullt med glada människor i backen.
Noel var lite extra äventyrlig och for ut över "stupet" med huvudet före. Blodvite! Kraftigt näsblod som rann i hela ansiktet, håret och ner på overallen. Bara att torka och trösta. Nu är han ingen lipsill utan morskade snart till sig och var snabbt ute i backen igen. Så slant min eldningskompanjon med yxan och högg sig i handen. Ooops! Mer blod, rejält med plåster stoppade det värsta. Korven blev grillad och fötter värmda av elden. Men efter ett par timmar blev det ändå lite väl kallt. In med alla och allt i bilen igen. Så hem och värma på drickchokladen. Gott att värma sig. Barnen satt med fötterna mot elementet i köket och myste. 

Vi har haft nattgäst. Alicia har haft en kompis här. Så otroligt mysigt. De har till och med lyckats hålla sams med övriga syskon här. När vi körde kompisen hem började de redan planera för nästa helg och ny övernattning! 

Så bar det av mot Torggatan för att hämta upp min mamma. Vi tycker om att gå på Baltaksmässan ihop. Tre generationer tätt ihop i kyrkbänken. Vi sjunger högt med i psalmerna. Härlig gudstjänst som tilltalar mig på alla vis. 
Så vackert kyrkorum! 

Nu är alla mina små ungar badade och i säng. Jag tänker lustläsa (läsa nått för det rena nöjet) min nya bok. 

Avig Maria! 😄😍

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt