Söndagsmix

Att få börja morgonen med lite soffhäng med barnen och en ny tidning är så skönt. Nån timmes slapp sen var det dags att göra oss i ordning för jobb. Jag har haft söndagsskola i Kyrkans hus. Tycker det är så kul. Fick med mig mina egna små. Elva barn fick höra berättelsen om hur vatten blev vin på ett bröllop för ca 2000 år sedan. Jag bjöd på fest med ballonger och serpentiner! Eftersom vi dödliga inte utför under så blev vattnet med lite hjälp saft!

Alla barn fick med sig en ballong med texten I love you. Lyckat enligt mig! 

Eftermiddagen ägnades åt pulka, lek och film. Sen åkte vi till gymmet idag igen. Träna och sitta en liten stund i bastun är så skönt. 

Nu sitter vi samlade i soffan och väntar på att gratängen i ugnen ska bli färdig. 
Efter jul blir det lätt lite tomt och mörkt tycker jag. Försöker behålla myskänslan med ljus samlade på brickor. Men nu är det vitt, glas och metall som gäller. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt