Kropp vs psyke

Idag var dagen D. Lika stort för mig som landstigningen i Normandie antagligen var då. Dagen då jag åter skulle ta mitt gymkort i bruk. Häpp! Brutet ny mark. Trots att jag känner de som äger gymet, varit där förut och inte är någon särskilt blyg person var det väldigt skönt att ha Fia vid min sida. Blir lätt lite tafatt för min del annars. Jag pep lite harigt i början men ganska snart var fightmode påslaget. Trotsar faktum att min högra armbåge är kass, det gick ypperligt att göra massor av övningar utan att belasta den i onödan. Nu är gränsen korsad och jag är i ingenmansland, måste säga att jag är stolt och nöjd med dagens insats. Tror faktiskt att jag log största delen av tiden och det är skitviktigt för min del att ha kul samtidigt. Hade ju rätt sällskap i Fia och Anita, roliga töser!  Mina barn har lovat att hjälpa mig med den basala hygienen och matning de närmsta dygnen för träningsvärken kommer lamslå mig. Jag jublar! Nu ska jag hålla i! Tuff nu efter första passet... Jo så är det men ärligt finns en vilja nu som jag saknat ganska länge. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt