Om att lägga undan

Vi har plockat undan våra julsaker. De finns nu nedpackade i lådor och ska upp på vinden eller in i garderober. Noel frågade med gråten i halsen om vi skulle slänga julen? Näe, den plockar vi upp igen nästa gång det blir dags! 

Så är det också med mycket annat. T.ex. känslor. Vissa får läggas i malpåse. Det finns inte alltid utrymme för att hantera allt som dyker upp. 
Att välja mina strider är nog det jag tränar mest på. Jag går ju igång ganska snabbt. Gråt och skratt väller alltid ur mig, ingen mening med att försöka stoppa. Jag är glömsk och vattnet verkar flyta snabbare under min bro för varje år som passerar. Inget behöver betyda strid men ärligt så tar min känslosamhet över ibland och jag hamnar i konflikt. Minns hur det var när jag var yngre. Då sökte jag bråk bara för att! Trivdes med att argumentera och vara spydig. Nu får jag ångest bara av att tänka på tjafs. Men går jag i klinch med någon så är det för att jag verkligen känner mig kränkt. Tack och lov är det sällan numera. Jag gör mitt bästa för att medla. Vem kunde tro att jag skulle vara den som avstår från att trycka till någon när chansen ges?!? Ljuvligt att jag utvecklats och ser bortom tillfredsställelsen som de snabba, bitande kommentarerna kan ge. Det kommer alltid en morgondag då ursäkten ska fram. 

Det kommer också en ny tid då trädet skrudar om. Nu är det kalt ett tag för att känna av fastan men snart är det påsk med fjädrar igen. Så kommer vårblommorna och julmagin känns väldigt avlägsen! 
Oj, så stor granen måste varit! 
Japp, en påse full med barr!!! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt