Kändes ledig


Ibland när jag vet att jag har saker som väntar på mig på jobbet kan jag ha svårt att inte gå och tänka på det. Men idag har jag känt mig ledig. Haft en rolig familjedag. Började med vad barnen kallade för lyxfrukost, ägg, bacon, potatis, yoghurt, flingor, juice och skivad frukt. Sen bar det av till Mobacken för att lämna de två yngsta på kyrkans lördagsträffen. Alicia promenerade till morföräldrarna. Anton sov som en klubbad! Jag och Niklas utnyttjade tiden på gymet. Så samla ihop skocken för lunch. Niklas fixade mat och jag roade Noel med att bygga tågbana. Jag leker sällan med mina barn... Efter maten packade vi in oss i bilen med stjärtlappar, pulkor och tefat. De blåste lite kallt men blev ändå en härlig stund i pulkabacken. Barnen är helt orädda. Jag är glad i att åka men har nog börjat bli lite feg. Så känner jag efter, det gör lite ont att åka nerför gupp på en liten plastbit som knappt numera täcker min bakdel! 
Det är kul när vi gör något där alla våra barn har roligt samtidigt! 
Så klart åkte vi hem och drack varm choklad och åt kladdkaka efteråt. 

Har lånat den här från Instagram, ärligt, på allvar, så himla bra!!! En fot framför den andra, ett steg till. 

Jag och Alicia skulle sopsortera, blev lite förvånade när vi hittade katten i en av påsarna... Alicia var snabbt framme med telefonen och tog en bild... 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt