Väntar på svar

Jag har sökt en utbildning på Hjo folkhögskola som jag så otroligt gärna vill komma in på. Svar lämnas femtonde maj. Känns som en evighet till dess. Inget som väntans tider sägs det ju. Jag förtränger det hela så länge. Annat kul nu är att i helgen kommer en trädgårdsplaneringsfirma till oss. Spännande att höra proffsens åsikter. För ett par timmar sedan satt jag och barnen uppkrupna i soffan för att som vanligt se Sjukhuset. Typiskt! Jag bröt nästan samman. En 17 årig pojke med cancer. Dog! Träffade mig rakt i magen. Tappade andan och tårarna rann. Han ville jobba med dokumentärer och ville verkligen att andra skulle få se honom. Så gripande. Fina ungen. Åh milde blir lika ledsen igen. Det är mig helt obegripligt att klara av sitt barns död. *torkar tårar* På tal om barn, mina har gått loss med tuschpenna och bläck på mig i kväll. Busbarn, jag har knappt sett dem de här senaste dagarna. Jobbat och haft barnvakt. I kväll var det ljuvligt att bara trängas med dem var och en i sina sängar vid nattningen. Gjorde inget att det tog en stund.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt