Hemmadag!

Idag har vi haft vårt gemensamma påsklov. Ja, jag och barnen iaf. Utom Anton då som jag skjutsade iväg till bussen halv sju imorse. Ingen sovmorgon på lediga dagen precis... Niklas och jag hade möte på banken också. Ska belåna oss lite till. Inte mer än nödvändigt har vi som regel. Inga extravaganser. Ska bli uteplats och badrumsrenovering. Efter mötet hade jag huvudvärk. Siffror gör så mot mig. Amortera, rörlig ränta och risktagande. Inget för mig. Tur att Niklas har sifferhjärna. Ja fast han har hjärna till allt utom att komma ihåg saker. Jag fattar på banken men finner det trist och då låtsas jag riktigt puckad för att slippa från. Väl hemma igen lugnade jag mina nerver med bakning. Inget gör mig nöjdare än bakverk. Socker tröstar som inget annat. Igår pratade Fia och jag om missbruk. Vi gillar socker, ingen nyhet. Tufft som sjutton att bryta med den kärleken. Hon fixar det men jag är kass. Jag vill bara vara lagom i allt men i nuläget är lagom väldigt uttöjt... Anton ska coacha mig. Sen! Först ska jag fika mig lugn, tar på nerverna att beräkna räntor. Nora hjälper till att sänka pulsen med en yogakonsert. Många typer av konserter här nu... I ärlighetens namn så är livet enkelt. Det är jag som tvångsmässigt skrämmer upp mitt egna lite stissiga psyke. Så vad om vi belånar oss, äter för mycket socker eller skäller en gång i onödan???

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt