Falla på plats

Kan ju helt klart välja att se på livet i dur eller moll. Jo men visst, jag sjunger i kör nu och slänger mig med musiktermer. Ibland verkar det vara rena tillfälligheter om min dag bli bra eller inte. Eller, inte hela dagen ens. Jag svänger snabbt i humöret. Nån sa att för att behålla sitt eget inre lugn bör man inte låta sig påverkas av yttre omständighet. Tror det var en intervju med Madonna som jag läst för längesedan. Japp, inga problem. Jag är icke mottaglig för yttre omständigheter! Nej, nej, nej! Ääähh spelar ingen roll hur mycket jag försöker. Är som en disktrasa av bättre kvalité. Absorberar allt! Lika bra att satsa på sållandet. Om jag inte kan värja mig får jag lära mig att reagera lagom och i proportion till möjligheten att agera. Assvårt! Hörde på Nyhetsmorgon nu om lyckliga äldre. Gemensamt verkar vara att få vara frisk, ha någon att åldras med, mindre stressfaktorer och känslan av att inte ha något att leva upp till. Recept på lycka...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt