Med ett leende

Började den lediga helgen med fikadate på stan. Maria och Ella gjorde oss sällskap. Att vara ute med de små är spännande. Efter ett antal avverkade affärer skulle jag ta ut kontanter. Vi stod i kön och lite tankspritt stod jag och höll i mitt visakort. Noel ville hjälpa, tog kortet ur min hand gick fram till automaten... Plötsligt säger Ella: -Han stoppade i något där! Näe! Va! Jo då min prins hade släppt ner kortet i metalpapperskorgen som sitter på väggen bredvid minutenautomaten. Åh behåll lugnet nu. Mannen som stod i kön efter mig säger: -Jag har en tång i ryggsäcken. Den fick jag låna för att försöka fiska upp mitt kort utan lycka. Maria gick med bestämda steg in på banken och fick tag på vaktmästaren Roland. Han blev dagens hjälte som kom ut och låste upp papperskorgen. Jag kommer att ha många sådanna historier att berätta för Noel i framtiden. Svårt att tro om denne sovande älskling men vaken är han en handfull!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt