Eftertänksamhet skadar inte

Det är ingen nödvändighet att vara troende för att reflektera över skuld och förlåtelse. Det ät något jag kan känna ligger för alla då och då. Klart att kristet troende idag funderar över den som tog på sig skulden för alla andras skull. Påsken är min favorithögtid av flera olika skäl. Det var den första storhelg Niklas och jag firade ihop som par, det är vår, inte förknippat med någon stress och såklart det religiösa budskapet. Tid för eftertanke och firandet av möjligheternas möjlighet, att få be om förlåtelse. Jag jobbar stora delar av påsken så i år blir det inget tillfälle att gå i kyrkan. I kväll tänkte jag bara slappa med mina barn. Anton är inte hemma, längtar ihjäl mig efter ungen. Han kommer i morgon så jag får stunna mig helt enkelt. Jag är ofantligt egoistisk när det kommer till honom. Jag vet att jag delar honom, eller har honom till låns, ihop med hans pappa men ärligt så vill jag alltid ha honom hos mig. Barnsligt och enligt expertis helt fel att uttrycka, jag vet. En av mina svagheter. Jag har aldrig riktigt kunnat förlika mig med delad vårdnad. Hemskt att erkänna men så är det. Nu är ungen snart myndig, milde! Ja nog om han som inte är här, de andra tre grynen sitter i soffan och kollar tv. Jag är svintrött. Misstänker att vi somnar två danser in i Let's dance...helt ok!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt