Expertråd

Att inse sina begränsningar och ta hjälp och be om råd anses moget. Vi var mogna skulle faktiskt kalla oss övermogna. Vår trädgård behövde all hjälp möjlig. Jag har planer men får inte ihop dem. Vet inte vart jag ska börja. Vi köpte konsultkunskap. Nu har vi en ritning och en plan. En lånsiktig storslagen plan och en start för denna säsong. Målet nås om ca tio år. Så är det med det. Både för ekonomin och behoven blir det lite i taget. För en gångs skull är jag ok med det upplägget. Det kommer bli en del jobb så jag vet vad jag har framför mig. Ledig tid får spenderas med spade i hand. Tror det blir roligt. Nu har vi rumsindelat trädgården och kommer utnyttja tomten annorlunda. Skisserna ligger över hela köksbordet. Paret Vestin gjorde en jätteinsatts igår. Tog sig rejält med tid, lyssnade på splittrade viljor och knöt till slut ihop det hela med en planskiss. Saker ska byta plats och träd ska sågas ner. Det blir stenläggning och plankbyggen. Fast inte förrän lite senare på dagen... ;-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt