På topp

Att ha familj och att jobba med barn och familjer är min välsignelse. Att finnas i ett sammanhang, att känna styrkan i att vara fler som har ett mål. Enastående glad för detta. Har varit på läger med de äldsta av barnen på jobbet. Knappt ett dygn ihop med fantastiska barn, unga ledare och kollega. Ett läger med temat rättvisa. Så intressant att lyssna på de ungas inställning till orättvisor och dess lösningar. Jag litar på att världen kommer bli en bättre plats under deras styre! Vi har talat om att fördela resurser efter behov... Nu tror jag dock att vi har delat med oss lite väl generöst. Det har varit mycket snuva, hosta och huvudvärk bland deltagarna. Tycker att jag redan känner nått som rumsterar med mig. Kanske är det bara trötthet. För det går inte att förneka, sova mellan 01.30 och 6.45 är lite väl få timmar för min del. Funkar ju en natt men sen blir det märkbart. 

Hemma med egna familjen gjorde vi lördagsmys. 
Lagade mat ihop med Niklas. Han är just nu förtjust i sin pastamaskin så idag blev det tortelini. Han gjorde degen redan i morse så den har vilat i kylskåpet. Sen två olika fyllningar. Så ska degen gå genom maskinen som kavlar ut den... Ja det jag vill komma fram till är att detta hantverk kräver tålamod och en enorm vilja. Passar min älskade Niklas bättre än mig... 
Jag fick håret fixat av Nora. Hon borstar med frenesi. Avslutar med en blomma! 
Så samlades vi för en glassbedömning. Verkar som Yollibox blev vår favorit för dagen! 

Kryper nu till kojs nöjd med vetskapen om en ledig söndag utan alltför mycket planer. Nora ska baka tårta, vi ska ta oss ett träningspass i skogen och så är det de vanliga förberedelserna för veckan, tvätten och matlådorna. Ett liv som i nuläget känns vara på topp! ;-) 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt