Kontrasternas dag

Från att i godan ro packat för en picknick med jobbet i Stadsparken till att få veta att samtidigt blir en människa knivhuggen bara ett ett hundratals meter bort är ju rent overkligt. Hoppas alla som blev vittnen till detta hemska knivdåd får den hjälp de behöver. Att offer och gärningsman blir omhändertagna och att det aldrig mer ska behöva hända. Det är ingen liten bön men jag håller fast vid den. Må det aldrig hända! 
Blev ett lite annorlunda samtal vid fredagsfikat med mina ungar igår. Noel hade ju sett polisbilarna från förskolan som ligger alldeles bredvid och tjejerna fick info via kompisar som hade mobiler med sig till skolan. Det är både bra och dåligt att allting blir tillgängligt så snabbt. Men kloka lärare sa till barnen att inte tro på allt de läser och att inte spekulera eller föra vidare rykten. Klart vi alla undrar vad det är som driver någon till detta? 

Fick frågan om att ses i Slalaombacken av min kompis Fia! Klart jag ville och faktiskt kunde. Trots att fredagsfikats  glass åkte hiss i halsen fick vi till några bra vändor i backen. Inte behövde vi svettas heller i blåsten! Himla roligt att träna med henne. Hon är min absoluta förebild. Jag piper och gnäller om allt och inget när vi tränar men hon peppar på och då bara jag gör som hon säger. Lite så här är det med oss två, vi grunnar inte igenom allt sjuttiofemtusen gånger utan tycker vi att något verkar roligt då kör vi på. Det brukar bli bra...

Så var det en stunds jobb i Ekedalen innan jag snabbt som attan körde ner till stan och hämtade upp familjen för att gå på konsert." Hela skolan sjunger" är så himla bra. Barnen har skrivit texter som sedan blivit tonsatta. Det är årskurs två som framför. Så i år var det Noras tur att stå på scen. Så många härliga ungar och lärare gjorde det till en toppen kväll. 

I present från de gulliga besökarna i Pling pling och sång-gruppen fick kollegan och jag varsitt träningsspel. Det blev en bra avslutning för familjen Karlsson-Sjögren på fredagskvällen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt