Festlig lördag

På alla sätt och vid. Sov morgon till strax efter sju. Yogastund ihop med katten.
Så tröttnade hon på att posera...
Så vaknade Noel och kom ner till mig.
-"Jag kan göra yoga ihop med dig mamma. Jag gör stocken, den är bäst!"

Strax före lunch kom Fia och hämtade mig. Hon skulle fota bröllopsbilder. Blev ett par timmar i vacker natur med ett väldigt fint brudpar med följe. Roligt ihop med Fia, som vanligt. 

Så blev det ett par timmar med familjen innan vi splittrades för olika aktiviteter. Kalas, genrep och bluesfestival. Mycket som ska hinnas med, för väl att vi är trygga med varandra och inte behöver mäta vår kärlek i antal minuter spenderade i varandras armar. Här lever vi ibland parallella liv. För att få allt att gå ihop. Det är inte önskvärt men så ser vår verklighet ut. Men så strålar vi samman och då försöker vi fylla på det gemensamma "kontot". 

Avslutade kvällen med en härlig mässa i kyrkan. Tjejerna var med och sjöng i kören. Noel mutade jag med ostbågar så det luktade fis i hela främre delen av kyrkan. Han satt stilla och lugnt i bänken bredvid sin farmor, så när det började bli alltför långtråkigt kom ipaden fram. Lite spelande en stund så blev allt bra. Kvällsmat blev hämtpizza. Riktig fest tycker småttingarna! Det var trötta ungar så när Måns sjungit sista tonerna somnade de i soffan. Nu ligger alla i sina sängar, utom Niklas då som roar sig på bästa vis med musik och vänner på fantastisk bluesfestival! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt