Tagit igen

Milde skapare så skönt! Jag har haft ledig dag. Kollat Nyhetsmorgon, tvättat, varit kontakt person, besiktigat bilen, fikat med ungarna, gjort äppelmos och myntasocker...och klockan är inte ens 16. Shit vad jag hinner med saker när jag inte jobbar... Ärligt, jag tycker så himla mycket om mitt jobb men det tar väldigt mycket av min tid. Så är det, jag har valt att jobba heltid, det betyder att jag valt vara hemifrån minst 8,5 timmar om dagen. Ibland undrar jag om det är det bästa valet. Borde jag lägga mer tid på barnen och hemmet? Äsch, vem vet! Ingen idé att älta sånt...
Det är ju helt otroligt vilken dålig bild men det gör mig inte mindre stolt över det hemkokta äppelmoset och det starkt myntadoftande sockret (som jag inte har en aning om vad jag ska använda till). Jag önskar att jag oftar kunde vara så här nöjd. Utan massa dravel om det ena eller det andra. Jag har utvecklat någon fånig oro över allt och inget. Mittlivskris kanske... Hemska tanke, jag tror jag är på god väg mot velig tant! Dra mig baklänges! För bövelen människa, kämpa emot! Tror jag behöver göra något galet och oansvarigt så jag börjar uppskatta beige vardag igen...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt