Dagvilsen

-Va, ska vi få tacos och Fanta på en tisdag? Barnen tror inte sina ögon. Jag frågade dem vad de ville äta och de sa tacos. Jag åkte till affären och inhandlade. Ja jag gjorde det oväntade. Jag gjorde som de önskade. Fasen vad livet är för kort för att bara göra det rätta och överlagda. Nu handlar detta om tacos men jag tror ta mig sjutton att tacosen får blir något symboliskt. Jag känner henne, hon som behöver skaka om tillvaron, hon som längtar efter det oväntade. Att dansa timme efter timme på ett mörkt dansgolv, att flyga till en metropol, att plugga svåra djupa ämnen, att ... Äsch vad vet jag vad hon vill, jag har inte stannat upp och lyssnat till henne på länge. Så Anki, vad är det du vill? Varför denna oro i kroppen? Varför denna strävan efter det oväntade? Jo, antagligen för att det är jobbigt att vara ansvarsfull i en vardag som ibland ter sig lite för vardaglig. Är jag inte mer än så här? Men milde Skapare, jag är ju allt! Vad har jag att önska mer? Åh så himla mycket! Jag vill bort från all slentrian logistik och bara vara näck och tokkär. Eller nja, kanske inte ordagrant näck men mer naken utan lager av roller som jag tagit på mig. Jag är ärlig i alla mina roller så det handlar inte om några fejkjag utan mer så att jag fantiserar om ansvarsfrihet. Som om det vore något bra! Jag kan då konsten att romantisera det fånigaste. Jag tycker då visst inte om att fly från ansvar. Eller?
Skönt att ha ungar som håller mig på jorden!!!

EEF294CE-31A0-437B-9784-32329F8467D1

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt