Splittrad söndag

Halv åtta var det mackberedning i Forshallen. Alicia är med i truppgymnastik och idag var det tävling. Jag drog vidare till Ekedalens församlingsgård, strax före nio började jag förbereda för söndagsskolan. Gudstjänsten och fikat var slut och det var åter dags för gympatävlingen. I bilen ner till stan igen. Så kom ett sms med en nyckelförfrågan och jag gav mig iväg till kyrkans hus. Därifrån ut till Mobacken för att kl 14 fira gudstjänst med barnen som hade haft läger med Lördagsträffen. Nora och Noel har sovit i bygdegården i natt. Häftigt att de vågade. Halv fyra åkte vi hem. Då var jag på väg att tappa fästet totalt. Hade slarvat och inte ätit lunch. Så tydligt när jag inte äter ordentligt. Vresig är bara förnamnet! Fick i oss mat och så satte jag mig i bilen för att göra dagens andra jobbinsatts. Nu var det Acklinga kyrka och barnkören. De är superduktiga och jag älskar verkligen den typen av jobb. Väl hemma igen strax efter 18 kände jag mig sjukligt trött. Min hjärna var som en dränkt svamp. Huvudet var så tungt. Satte mig i soffan och kom inte upp igen. Förrän nu. Bytt plats till min säng. Niklas frågade om jag är på väg att bli sjuk. Det tror jag inte men ärligt så tror jag att hjärnan varnade kroppen rejält. Jag inser att ibland blir det för mycket flängande och för många olika saker att pyssla med. 
Fint planterat utanför jobbet i Ekedalen. 
Nora är med i dramatisering om Jakobs stege. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt