Om helgen

Tända ljus och ta helgfrukost i lugn och ro! 

Igår var barnen, iaf de två yngsta, på Lördagsträffen. Det var utflykt till Datetorps prästgård. Åh vilken härlig plats. Massor av djur och en lekplats. Ungarna var överlyckliga! Jag erkänner att jag blev riktigt sugen på att skaffa kanon igen. De hade fantastiskt söta ungar... 
Så fram till stan och lyssna på Svenska kyrkans barnkörer som sjöng Astrid Lindgren sånger i tältet. Supermysigt! 
Jag hann även in i en av mina mer välbesökta butiker, Pynt o sånt. Fyndade mig ett par nya doftljus, sånna som sprakar. Blir extra mysigt på hösten. 

Idag har jag jobbat. Vi har fått en ny präst i mitt lilla arbetslag vilket är kul. Det var dags att officiellt välkomna honom i dagens gudstjänst. Jag hade ansvaret för söndagsskolan. Det är riktigt roligt arbete. Att få fundera ut en allternativpredikan. Ta söndagens tema, "enhet i Kristus" och göra det förståeligt för barnen. Antar att när både barnen och jag fattat vad temat handlar om och vi går glada därifrån ska jag vara nöjd med min arbetsinsats! 
Hittade den här på fb och lånar den av Svenska kyrkan. Att ha Ekedalens församlingsgård som arbetsplats är så himla bra. Det var många barn där idag som lekte, var med på söndagsskola och fikade. Det blir så enkelt och avslappnat när det är avsett för ALLA att komma och vara med. Jag har både sjungit, dansat, undervisat och ätit Non stop under gudstjänsten idag. Godisarna var för att visa barnen att oavsett färg på utsidan är vi lika inuti... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt