Bästa kvällen på länge

Efter en bra dag då jag känt att både jobb och familj fått sitt, avslutade jag på soffan i partytältet. Så himla mysigt nu när det blir mörkt och de kulörta lyktorna tänds. Tände ljus och värmelampan. Virade in mig i filtar och så fram med korsordstidningen. Vilken lycka då de svåra korsorden påbörjas... 

Vi har en fullbokad helg framför oss. Barn ska på Lördagsträffen, det är Mångkulturkalaset på stan och matrally. Lördagskvällen är en kräftskiva inplanerad. På söndag ska vi fira mina föräldrar som då varit gifta med varandra i 40 år. De önskar sig inget mer än att vi ska samlas allihop och äta på restaurang. Det klart, vad ska de önska sig? Saker har de nog av och resor vill de noga planera själva. Lång tid tillsammans, 40 år. Undrar om Niklas och jag får det? Vi blev tillsammans -98. Varit ihop i 15 år. 25 år fram i tiden är svårt att sia om. Ärligt, vad vet vi om imorgon... 
Det här känns så mycket vi, jag är tramsig och Niklas tillbakalutad... 
Må Gud bevara oss och vi sköta våra kort rätt så kan vi inget mer hoppas på! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt