Lätt hysteri

Kalas i min familj är lika med ringningar i öronen och sockerchock. Så jäkla högljudda vi kan bli! 15 personer i varierande storlekar och åldrar... Inte nödvändigtvis så att de två parametrarna följer varandra åt, alltså att den äldste är den störste... Äsch nog om det! Anton har sedan länge bojkottat dessa tillställningar. Han hänger på sitt rum mestadels, Niklas skulle vilja göra detsamma men då skulle jag tjura. För även om det blir lätt hysterisk stämning och de med hörselnedsättningar sitter som i egen bubbla då deras hörapparater förmodligen slagits ut av allt hojande, tycker jag att det är ganska trevligt att träffas. 
Lite förvirrad.
Ibland är det konstigt att hamna i centrum....
Tänd på fyrverkeriet! 
Oj, både Noel och hans farfar ser förvånat på medan den ena sprakaren höll på extra länge. 

Det har varit en fullspäckad dag som började med klädbyteri, besök på stan för diverse inköp, kalas, barnens kompisar hit och dit, en sjuk Nora med dryg 40 graders feber och konstnatta för Niklas. Nu är dagen strax över för min del, den rosa bubbeln jag köpte ligger oöppnad i kylskåpet och lika bra är det. Misstänker att det kan bli lite jobbigt i natt för kaminen Nora som ligger och snarkar bredvid mig. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt