Energiladdad

Knepigt, flera veckor har jag känt mig orkeslös. Men igår kväll bestämde jag mig för att vända på den tungrodda skuttan. Jag hoppade upp på spinningcykeln och trampade en halvtimme i hyfsat tempo. Sov sen lite knackigt som jag brukar efter att ha tränat på kvällen. Trots det vaknade jag med en känsla av att jag bytt kurs. Jag är på raksträckan igen. Megakrönet är nått för denna gång. Ibland utan någon särskild anledning blir det backigt i min tillvaro. Men numera verkar jag med ren viljestyrka och insikt kunna plana ut. Då handlar det inte om några livskriser utan bara formsvackor tack och lov! Idag har jag hunnit med massor. Tränat på gymmet som kontaktperson, kört ett antal maskiner tvätt, bakat, lagat enligt barnen,god kycklinggryta och jobbat. Ikväll bestämde jag mig för att såga av grenar i våra träd. Lite trädfrisering... Nu är läxor gjorda och alla har krupit ner i ren bäddade sängar. Milde tid, har denna dag innehållit alla de där timmarna jag i veckor letat efter? Låt oss se hur länge jag kan behålla styrfart i denna kursrikting innan jag släpper på gasen och börjar driva igen. Olika perioder i livet. Skönt att ha den vetskapen och lärdomen från tidigare upplevelser. Det är iaf i mitt liv högst naturligt med variation av kuperad terräng. Upp och ner, ner och upp, grisen gal i granens topp! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt