Med överallt

För ett litet tag sedan sa min chef till mig att jag KAN INTE vara med överallt. Jag nickade och svarade att det vet jag... Meeeen bara detta också, bönar och ber jag. Snälla!!! Ärligt, jag är urkass på att begränsa mig. Jag har ett så varierat jobb och det finns hur mycket kul sysslor, grupper, uppdrag och utbildningar som helst. Jag vet att det är att bränna sitt ljus i båda ändar... Sånt där får jag höra hela tiden. Men jag blir så glad av alla dessa möten med roliga människor och alla uppgifter som får mig att utvecklas. Klart det krävs vila för att tillgodo göra mig allt också. Jag var bättre på att göra inget förr. Nu blir det lätt att jag funderar på jobb även när jag inte borde. Ska fortsätta öva på det. Fast det vet ju de flesta... Nyhetens behag mattas ganska fort. Antar att jag hittar ett lagom tempo. Helt ärligt, ett tempo som andra anser som lämpligt för min del... Jag är fortfarande inne på att göra så mycket roligt som möjligt! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt