Ljuvliga psalm

Den blomstertid nu kommer... Idag sades det att ingen skolavslutning utan den! Det blir liksom inte sommarlov förrän den sjungs. Jag sjöng, ja oj vad jag sjöng. Jag älskar denna psalm. Om Guds överflöd, all denna kärlek till oss människor som visas oss genom blomstertiden. Mer än så kan knappast ges! 

Min vackra söndergråtna unge! Svårt att skiljas från fröknarna. Hon blir mellanstadieelev till hösten. Då får hon nya lärare. Jättejobbig separation... 

Jag tror jag närmade mig en förslitningsskada i axeln i morse. Plattade en kilometer hår! Men det var det värt! Vi hade slätt och rakt hår. Även om blåsten gjorde sitt för att virvla till det hela. 

Ikväll har jag jobbat en stund men nu väntar tio lediga dagar! Vi ska avklara lite hemmafix och så får vi ses om barnen och jag åker nån kortare tur. Niklas jobbar så det blir ingen "resa bort semester" än. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt