Beklämmande upplevelse

Idag har jag varit på min första mammografi. Otroligt bra att få de möjligheten. Lite oroligt dock. Inte för själva undersökningen, den gjordes av två oerhört proffsiga kvinnor. Även om jag klagar lite så här i efterhand... Gjorde lite ont. Blev rejält hoptryckt. Men nu ska jag invänta svar. Inom tre veckor. Japp, så är det väntans tider. Jag tror mig vara frisk. Men det är väl där i skräcken för cancer ligger? Att ena stunden känna sig frisk och i nästa stund få en svår diagnos. Glad att ha varit på undersökningen. 

I kväll har jag varit på fest i kyrkans hus. Milde, jag är på den ena efter den andra tillställningen. Kyrkans medarbetare vet hur man håller skiva! God mat och trevligt sällskap. 

I morgon väntar spruta. Del två i min vaccination. Må jag ändå slippa dessa fästingar. Kusliga små rackare!!! 

Igår var jag på Giselas handelsträdgård. Wow så mycket jag köpte! 
Planterat allt utom jordgubbarna. Det får jag fixa i morgon. Glömde att vattna i kväll. Ja inte tänker jag göra det nu! Får bli morgon gympan att bära 20 kannor vatten genom trädgården. Vajsing med vattenslangen... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Helgens sista vakna timmar

Ta till sig nytt